داکتاپمجله سلامت و پزشکیانواع جراحی های زیبایی واژن (لابیاپلاستی) و هزینه های آن
داکتاپ
نویسنده:
داکتاپ
لایک کردن
اشتراک گذاری
انواع جراحی های زیبایی واژن (لابیاپلاستی) و هزینه های آن

 

مدتی است انجام عمل های جراحی زیبایی واژن میان بانوان بسیار پرطرفدار و محبوب شده است و روز به روز به میزان محبوبیت آن افزوده می شود. بسیاری از افراد پس از این عمل احساس اعتماد به نفس فوق العاده‌ای می كنند و معتقدند در رابطه جنسی عملكرد بهتری از خود نشان میدهند. این عمل جراحی بیشتر مناسب افرادی است كه لابیاهای بزرگ و نامتقارن دارند. این بزرگی و عدم تقارن لابیاها ممکن است مشکلاتی در ورزش، رابطه جنسی و پوشیدن لباسهای خاص ایجاد كند یا برخی از بانوان از شکل ظاهری لابیاهای خود راضی نباشند. با انجام این عمل، تمامی این مشكلات برطرف می شود و نتایج خارق العاده ای خواهد داشت. سن مناسب برای انجام این عمل جراحی بین 20 تا 55 سال است.

نام دیگر عمل زیبایی واژن لابیاپلاستی است. در این عمل جراحی شکل ظاهری لب های داخلی واژن كه به آن لابیای مینور گفته می شود، اصلاح شده و زیبا میگردد. درخواست اكثر متقاضیان این عمل جراحی، كوچك كردن طول لبه داخلی و ایجاد تقارن در لابیاهای مینور است. از نظر پزشکی هیچ اندازه استانداردی برای طول لابیای مینور و ماژور تعریف نشده است ولی اكثر متقاضیان این عمل زیبایی ترجیح می دهند كه اندازه لایه های مینور شان به حدی باشد كه توسط لایه های ماژور شان  هنگام ایستادن پوشانده شود.


 

انواع جراحی های زیبایی واژن:

لابیاپلاستی فقط یكی از انواع جراحیهای زیبایی است كه بر واژن انجام میشود. اعمال جراحی دیگری مثل  تزریق ژل حجم دهنده به واژن، روشن سازی واژن، واژینوپلاستی و پرینورافی نیز بر واژن انجام میشود.

 

دلایل انجام عمل زیبایی واژن

 

دلایل انجام عمل زیبایی واژن:

هر كس برای انجام این عمل دلیلی خاصی دارد و دلایل بانوان با هم یکسان نیست. اما به طور کلی دلایل عمده ای كه بانوان به خاطر آنها به عمل لابیاپلاستی اقدام می کنند عبارتند از:

  • كاهش درد و تسهیل رابطه جنسی
  • اصلاح لابیاهای نامتقارن و متقارن كردن آنها
  • افزایش لذت جنسی از طریق افزایش تحریک پذیری کلیتوریس
  • احساس درد یا عدم راحتی در هنگام فعالیت هایی مثل اسب سواری یا دوچرخه سواری
  • احساس ناراحتی و مشکل در پوشیدن لباسهای تنگ و اسپرت
  • احساس ساییدگی، کشیدگی یا عرق سوز شدن لابیاهای مینور حتی در انجام فعالیتهای روزانه
  • از بین بردن تیرگی لبه های لابیاهای ماژور كه در اثر ساییدگی به لباس ایجاد شده است
  • جلوگیری از ابتلا به عفونت های مختلف واژینال كه در به دلیل بزرگ بودن لبه های واژن بیشتر اتفاق می افتد
  • بهبود روابط زناشویی


با بررسی و پرس وجو از یک سری از متقاضیان این عمل پس از طی دوران نقاهت، مشخص شد بیش از 90 درصد آنها ارگاسم بهتری را تجربه میکنند و در رابطه جنسی عملكرد بهتری از خود نشان میدهند و از اینکه عمل را انجام داده اند، ابراز رضایت كردند.

آن ها دیگر در انجام فعالیت هایی مثل دوچرخه سواری هیچ مشکلی ندارند و لباسهای مورد علاقه شان را میتوانند به راحت و بدون احساس هیچ دردی بپوشند. به علاوه، زیبا شدن واژن حس اعتماد به نفس فوق العاده ای به زنان میدهد و همین حس، عملكرد آنها را در سایر ابعاد زندگی نیز بهبود میبخشد. در واقع زیبا شدن واژن یکی از متداول ترین دلیل هایی است كه زنان متاهل  اقدام به عمل لابیاپلاستی می کنند كه در كنار آن از سایر مزایای این عمل نیز بهره مند میشوند.


چرا لابیاهای داخلی واژن بزرگ و متورم میشوند؟

دلایل مختلفی ممكن است باعث بزرگ شدن لابیاها بشود. این دلایل عبارتند از:

ژنتیک:

اگر در خانواده ای افراد لابیاهای بزرگ، ملتهب یا متقارن داشته باشند، به احتمال زیاد سایر بانوان خانواده نیز لابیاهایی بزرگ خواهند داشت.


تغییرات هورمونی بلوغ:

دوران بلوغ دوران پرتلاطمی است و تغییرات زیادی را در بدن در بدن ایجاد می کند. بسیار از بانوان ممكن است پیش از بلوغ لابیاهایی عادی و با سایز متوسط داشته باشند ولی پس از دوران بلوغ شكل لابیاها به دلیل نوسانات هورمونی، تغییر كند.


زایمان و تغییرات هورمونی بارداری:

بانوان بسیاری پس از زایمان، به ویژه زایمان طبیعی تغییر شکل در لابیاهای ماینور خود مشاهده كرده اند. همچنین نوسانات هورمونی در دوران بارداری و بالا و پایین شدن استروژن و پروژسترون در شكل لابیاها موثر است.


روابط جنسی متعدد:

در موارد برخی موارد، بزرگ و نامتقارن بودن لابیاها نتیجه روابط جنسی متعدد و شدید است.


همانطور كه تا به اینجا متوجه شدید، این عمل مناسب همه بانوان نیست و بهتر است كسانی به سراغ عمل لابیاپلاستی بروند كه واقعا در بعضی مسائل مشکلی جدی داشته باشند. این عمل با وجود موفقیت آمیز بودن در اكثر موارد و رضایت متقاضیان، عوارضی جدی میتواند با خود به همراه بیاورد. در ادامه در مورد عوارض عمل جراحی زیبایی واژن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.


عوارض جراحی زیبایی واژن:

این عمل معمولا بین یك الی دو ساعت انجام میشود و جزء جراحی های سرپایی، بی خطر، بدون خونریزی و ایمن به شمار می آید. این كه جراحی با بی حسی موضعی یا بیهوشی  كامل انجام شود، به تصمیم پزشک مجرب بستگی دارد. با وجود اينكه لابیاپلاستی عملی سبك است، ممكن است عوارضی نیز ایجاد كند.

برخی از این عوارض را در زیر مطالعه خواهید كرد:

سوزش و درد در لابیاها:

احساس درد و سوزش در لبه های واژن بسیار طبیعی است و معمولا پس از گذشت سه روز از عمل این درد برطرف میشود.


التهاب لبه های واژن:

با توجه به یكسان نبودن میزان حساسیت در افراد مختلف، زمان پایداری ورم لبه های واژن متفاوت است. ولی در اكثر افراد بعد از 4 هفته التهاب ناپدید میشود.


درد و سوزش هنگام رابطه جنسی:

بهتر از تا پنج هفته پس از عمل، از برقراری رابطه جنسی اجتناب كنید. اگر در این مدت رابطه ای برقرار كنید، به احتمال زیاد موجب درد و سوزش یا عفونت میشود.


باز شدن بخیه ها:

این مورد بسیار نادر است و شامل همه افراد نمیشود. در صورتی كه پزشك شما به اندازه كافی حاذق و وارد نباشد، ممكن است بخیه هایمان باز شده و دچار عفونت شوید.


عدم تقارن:

برخی از بانوان ممكن است پس از عمل لابیاپلاستی نتیجه دلخواه خود را نگیرند  و پزشك نتواند لابیاها متقارن كند. این مورد نیز به عدم مهارت پزشك باز میگردد.


عفونت:

در صورت عدم رعایت مراقبت ها و توصیه های پزشك، در هر مرحله از دوران نقاهت، احتمال بروز عفونت وجود دارد كه مشكلات وخیمتری را برای بانوان ایجاد میكند.

 

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی


مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی:

این جراحی، بسیار سبک و سریع است و نیاز به مراقبتهای خاص و دشوار ندارد.

برخی از مراقبت های عمل لابیاپلاستی به طور خلاصه عبارتند از:

  • عدم فشار و مدارا كردن با عضو عمل شده تا سه روز پس از عمل توصیه میشود. در صورت احساس درد  مسكنهای مختلف مثل بروفن یا ژلوفن مصرف کنید.
  • تا بیست و چهار ساعت پس از عمل، ناحیه تناسلی را تمیز، خشك نگه دارید و با كمپرس یخ به كاهش ورم و التهاب كمك كنید.
  • لباسهای تنگ و چسب نپوشید. دامن یا ماکسی توصیه میشود.
  • پس گذشت یك هفته، بیمار می تواند به زندگی عادی خود برگردد و نیاز به استراحت در منزل ندارد.
  • تا زمان بهبودی کامل، رفتن به استخر به ویژه استخر عمومی، حمام طولانی و استفاده از وان پرهیز كنید.
  • 48 ساعت پس از عمل میتوانید دوش کوتاهی بگیرید ولی از دستكاری، مالش یا آلوده كردن لابیاها جداً پرهیز كنید.
  • از انجام فعالیتها و تمرینهای ورزشی ای كه به طور مستقیم فشار و سایش به واژن وارد میكند(مثل دوچرخه سواری یا اسب سواری) تا زمان بهبودی كامل پرهیز كنید.
  • از فعالیت جنسی تا یك الی دو ماه پرهیز كنید تا زخمتان باز نشود و دچار انواع عفونت ها نشوید.

 

هزینه لابیاپلاستی:

هزینه این عمل با توجه به سابقه و مهارت پزشك، میتواند متفاوت باشد و در همه كلينيكها قیمت یكسانی ندارند. عوامل مختلفی بر رنج قیمت این جراحی اثر دارد. از جمله این عوامل میتوان به فرم واژن و میزان بزرگی و عدم تقارن لابیاها اشاره كرد. هر چه لابیاهای مینور نامتقارن تر و بزرگتر باشند، هزینه عمل بیشتر خواهد بود. در نتیجه هزینه دقیق عمل بعد از یك جلسه ویزیت مشخص میشود. بیمه ها نیز عمل زیبایی واژن یا هیچ عمل زیبایی دیگری را تحت پوشش قرار نمیدهند.

 

به دنبال دریافت مشاوره از بهترین پزشکان هستید؟در کوتاه ترین زمان با بهترین پزشکان مشاوره بگیرید.پیشنهاد بهترین متخصصان
دیدگاه ها
اینجا محل درج سوالات پزشکی نیست. به این منظور از قسمت مشاوره استفاده کنید.